Pages

sekali ia ditarik!


Bismillahirrahmanirrahiim...

Panggilan dari bumi sakura pada pagi tadi membawa berita yang mengejutkan. Selama ini terasa bagai masa untuk kembali ke sana masih lama, dan ruang untuk menapakkan kaki ke bumi Great Britain masih luas tersisa. Tapi...

" Salam. N, aku dapat call tadi. Tiket korang 20hb nanti kena cancel. Cuaca buruk katanya. "

" Habis tu, pilihan tiket lain berapa hari bulan ?"

" 19hb..kalau nak 20hb tu transit banyak sangat "

" Kalau gitu kita balik 19hb lah.."

Maka, hari berjaulah menjadi kurang sehari. Hasrat untuk memenuhkan hati dan meninggikan himmah bersama seorang murobbi terpaksa dilupakan. Ah, sedihnya terasa..

***

Teringat kembali ketika kami sama-sama duduk dalam satu halaqah siang tadi. Terkesan dengan satu video yang dipertontonkan. Video tentang beza 10 minit.


Ya..masa sukar dijangka. kadang-kadang terlalu asyik menyangka yang kita selamanya bahagia dalam masa yang diimpi. Wah, indahnya...kita bakal melakukan itu, melakukan ini dan selalu yakin yang kita bakal bertemu esok. Menyebabkan kita selalu lengah, selalu lambat bergerak dan terlampau culas.

Tidak mustahil jika 1 saat itu bakal menentukan kita berada dalam jalan bahagia atau sengsara. Walau 1 detik cuma, ku nasihati pada diri..hargailah. Rugilah manusia melainkan yang beriman dan berdakwah. Moga tsabat dalam menempuh jalan..amin.

sesaat di Nottingham

2 comments:

  1. owh...1o minit...bermakna besar....

    ReplyDelete
  2. salam ziarah ...
    First time ziarah ni? Blog awak best sekalipun simple. Banyak pengajaran yang boleh diambil sekali pun hanya 10 minit berada disini.

    Teruskan menulis dan update lah selalu untuk tambah tambah pahala ...

    ReplyDelete