Pages

ajarkan aku cinta!


Alhamdulillah...dengan nama Allah yang Maha Rahman dan Rahim. Memberi peluang untuk saya hidup hari ini. Biarpun....Allah yang Maha Tahu jeleknya (perbuatan, amal, niat, perhambaan ... etc) hambanya ini.

Saya membaca satu artikel dari senarai-senarai yang terpapar dalam muka depan FB saya.
Artikel tentang "lapan pelajaran penting".

Baca satu-satu, seakan-akan "men-dush dush" ke diri saya. Terbayang je saya menggenggam penumbuk dan melepaskan tumbukan sekuatnya pada pintu oshire (rak baju) dalam rumah ni. Sebagai tanda tensionnya saya dengan kejahatan dalam diri.

Baca pelajaran pertama, ianya tentang cinta.

Sungguh..ia membuatkan saya tertanya-tanya.
Ya Allah, apakah kecintaan saya sekarang?
-saya buntu seketika.

Tapi tak lama selepas itu, gerak hati saya seakan memberi jawapan.
-*&*&%% (maaf, jauh sekali dari nama orang)

T.T

malunya..!

Ya Allah, ajarkan hambamu yang tidak tahu erti cinta ini..
Ajarkan aku untuk mencintaimu..mencintai apa yang engkau cinta.
dan ajarkan aku bagaimana untuk aku bisa dicintai.

............cinta.



1 comment:

  1. rindu bertandang lagi, dihati...
    pada musim2 bersamamu...
    =(
    =D

    ReplyDelete