Pages

Steps to grad 1: list to do 14th september.


Bismillahirrahmanirrahiim.

Oleh kerana sensei sibuk, zemi yang dijadualkan berlangsung jam 4 petang hari ini dibatalkan. Saya menunggu hingga menghampiri jam 6.00 petang, dan kelibat sensei masih belum kelihatan.
Kaecchauyo.

Alhamdulillah, jikken kekka hari ni lebih baik berbanding semalam. Yang semalam tu macam ape-ape entah. Baru sedar rupanya silap faham dengan arahan senpai. Hari saya dan senpai ubah setting pembasahan benang. Nak pastikan yang benang tu selari antara kedudukan tiub  dan bekalan air.
Tu lah kan, hidup ni sentiasa perlukan pembaharuan. Kalau sama je, biasanya akan ada kesilapan dan kalau kita tak berubah.. kita tak tahu pun yang kita ni tersilap.

2 minggu lagi insyaAllah ada presentation semasa zemi. Ni pun sedang berusaha nak dapatkan data yang cantik. Saya tanya-tanya senpai macammana nak tentukan Objektif Kajian?
Dia bagi hint dan minta saya fikir sendiri.
OK, insyaAllah..Allah..saya perlukan ilham dariMu.

Nampaknya saya perlu study lebih dalam. Sebab sebulan balik bercuti ke Malaysia dan mahu fahamkan balik apa yang saya sedang buat dalam eksperimen saya ni.
Saya kena jadi orang yang banyak tanya. Tapi nak kena mandiri untuk dapatkan idea sendiri.
Ni cara senpai saya didik saya. Huhu.

Ok lah, list to do for tonight and tomorrow.
1. Study untuk fahamkan eksperimen yang saya dah buat. Keluarkan Objektif Kajian.
2. Jika sempat malam ini mahu tengok-tengok buku Ryutai. Rindulah.
3. Tulis Curriculum Vitae, Isi borang-borang scholarship Jepun.
4. Study satu hadis dan satu kisah sahabat. 

Pheww..

wAllahua'lam.

p/s: saya sedang countdown sebenarnya. Tidak sabar mahu graduasi walaupun research saya baru je bermula. Sebab human sense kot yang nak tahu apa akan berlaku setelah saya bergraduasi. Hoho.Dalam masa yang sama doakan agar saya dapat menghargai hidup saya untuk 6 bulan sebelum graduasi. (hargai hidup untuk mati? patutnya setiap masa la kan???)


No comments:

Post a Comment