Pages

Bukan kerana aku, tapi kerana Dia 1.

Bismillahirrahmanirrahiim,

Sahih.
Batil itu takkan selamanya menang.

Ketidak jujuran hanya gemilang ketika beraksi dihadapan manusia.
Hakikatnya,
meninggalkan luka dalam jiwa.

Entah mana datang perasaan,
menitip kata dengan nada kebaikan yang tiada jujur itu akhirnya membosankan.
Meskipun suatu ketika dulu enak meninggalkannya di "pos dinding".
Jika tulisan lahir dari ketidak jujuran,
Maka, ianya ibarat menyarung kepalsuan baru atas kepalsuan-kepalsuan yang ada.

Maka diri lebih suka dan seakan gembira jika menulis jujur.
Pada laman yang dia mampu berlaku jujur.
Bukan di tempat dimana diri di nilai melalui kebaikan atau kejahatan tulisan.
Mahupun senyum tangis pada sekeping gambar.

Benar, satu bukti dunia hanya permainan.

Kau tidak cukup mengenali aku,
jika hanya membaca tulisan aku.
Selagi belum duduk bersebelahan aku.
dan duduk berdiam lama dengan aku.

Yang sudah sedia murni niat kalian.
Teruskan langkah, agar pahala terus-terusan di raih.
Dan aku perlu berkata "nanti dulu".
Untuk aku jujur sebagai aku.



No comments:

Post a Comment