Pages

marah semalam

Bismillahirrahmanirrahiim...

diakui, semalam marah saya memuncak. Ya.. memuncak akibat serangan israel ke kapal yang tak berdosa itu.

lantas saya dengan waras berfikir...

marah saya biar betul2 bertempat...fikir, jangan tak fikir.

atas sebab apa saya terlalu marah semalam?
-erm, marah pasal serangan israel itulah.

serangan israel itu ke atas sape..?
-orang atas kapal..

baru sekarang kau nak marah dan sedih? yang selama ini hari2 yahudi laknatullah itu menyerang palestin tidak pula kau ambil endah..?
-erm...

kau ini marah atas dasar umat atau bangsa?
-ha? apa tu..

iyalah. lebih2 lagi atas kapal itu ada 12orang rakyat malaysia. mestilah kau terasa lebih2 kan?
-hurm..diakui perasaan itu ada.

lihat..sekarang kau ini marah dan sedih atas dasar bangsa atau ummah?
- ....

ketsuron;
- buat yang marah..yang bersemnagat..yang bercita-cita jihad.. , jangan berhenti. Cuma ambil masa dan renungkan sedikit sahaja.
Darah saudara kita di sana dijarah setiap masa .. sedang kita tak peduli.
dan kelakar juga (sambil menggelakkan diri sendiri ) bila kita ini akan naik semangat bila ada sesuatu yang berlaku. Sedangkan setiap masa kita dijajah.
- buat yang masih seronok2.. seronok2lah ya.. tunggu2lah untuk ditanya Allah nanti ya!

soredewa...

2 comments:

  1. salam akk..
    jzklh utk renungan.. betul juga tue.. bila renung dalam2.. bila fikir betul2.. baru sedar...

    (-_-)

    semoga Allah ampunkan segala kekhilafan.
    salam sayang,
    AtiE

    ReplyDelete
  2. aku terasa perkara yang sama....

    celaka betul aku....

    ReplyDelete