Pages

Ayuh kita pulang 1

Bismillahirrahmanirrahiim,

usai saya presentasi akhir pada 17 Februari yang lepas, saya terus bergegas mengemas bilik yang sudah saya diami hampir 3 tahun lamanya.

Kontrak rumah ini bakal tamat pada akhir bulan ini, dan saya diminta mengosongkan rumah seperti seperti sediakala dan menyerahkan kunci pada 28 Februari.

Barang-barang mana yang perlu dikategorikan sebagai sampah.

Barang-barang yang perlu dibungkus rapi untuk dibawa pulang.

Barang-barang yang diperlukan untuk hidup menumpang dirumah kouhai selama sebulan.

Pusingan pertama pastinya me'matome'kan sampah-sampah. Banyak.. memang banyak. Jumlah sampah saya dan dua orang teman seapartmen saya memenuhi 2 kali ruang Toyota Ipsum.

Pelajaran 1:
Apabila membeli, jangan lupa barang-barang ini akan menyusahkan jika tidak digunakan atau jumlahnya melebihi keperluan.

Saya sendiri mengaku sangat "ghaflah"(leka) dan "ghurur"(tertipu) denan semua ini. Bila melihat harta benda yang saya punyai menjadi longgokan sampah, ternyata semuanya tidak kekal. bahkan tidak bisa dibawa pulang pun. Apatah lagi untuk dibawa masuk ke kubur. Lagilaaaaaa tak boleh..!

No comments:

Post a Comment