Pages

Suka dan benci

Bismillahirrahmanirrahiim,

alhamdulillah..
Allah mengizinkan saya untuk merasmikan impian saya kembara dengan 18 kippu.
Tetapi untuk cop pertama 18 kippu saya ini, saya hanya balik hari dari Yamaguchi ke Fukuoka.

Kembara...
dengannya diri ternobat sebagai musafir.
Jika betul niat dan tujuan,
ganjarannya besar disisiNya.

Kembara...
bagai satu sela masa,
untuk saya menyibak hidup.
Bertemu dengan lingkungan dunia yang lebih luas.
Mencari salah dan kurang dalam diri sekerdil ini.
Menyemak syukur yang masih belum terlaksana lagi.

Hujan turun seharian ini,
membasahi bumi yang kontang.
Bagai hati yang sekian lama kering,
rasa bugar disiram air hidayah.

Sudah sekian lama.
Aku terlalu lelah,
berhempas pulas dengan jari sendiri yang menuding salah.
Sehingga aku merasa yang mengalah itu tidak mengapa.
Kalah menjadi kebiasaan.
dan memasang impian setinggi awan itu satu ketakutan.



.....bersambung

No comments:

Post a Comment