Pages

mencari semangat yang hilang..

beberapa hari lagi menjelang bulan ramadhan...Sepatutnya aku bergembira di saat ini..Akan tibanya bulan yang di tunggu2 umat islam.
Mungkin aku masih baru diperantauan.. Masih tak dapat menerima hakikat bahawa suasana ramadhan seperti diMalaysia semestinya tidak akan sama seperti di sini..
Jika dulu aku hanya menanti suasana Ramashan menjelma..Tapi yang pasti kini aku harus mencari sendiri..
Moga jangan hilang semangat Ramadhan.. Ramadhan itu tetap ada.. Cuma aku kini dalam kondisi berbeza.. Menghidupkan suasana Ramadhan kini tergalas di pundak sendiri.. Tiada lagi ke dengaran zikir di udara, menyiapkan sajian bersama keluarga dan beribadah bersama mereka..
Moga2 Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelum ini..

2 comments:

  1. Ramadhan di negera orang lebih menarik akak rasa..
    dan secara peribadi, pengalaman berRamadhan di Jepun memberi satu persekitaran yang lebih baik untuk memperbaiki diri..
    Kalau di Malaysia, asal bulan puasa je.. teringat sale, bazaar ramadhan nado2..
    tapi di jepun.. masyaAllah.. petang2 berbuka puasa dengan saudara seislam yang lain, tadarus bersama2..

    Nantikan peluang itu, manfaatkan...

    Semoga Ramadhan kali ini bukanlah yang terakhir..

    ReplyDelete