Pages

kalau sudah sampai masa


Bismillahirrahmanirrahiim.

Buat pembaca yang mengenali diri saya, barangkali kamu mengetahui yang tahun ini merupakan tahun pengajian saya yang terakhir bagi sesi pengajian ijazah saya di sini.

Percayalah, sebelum ini saya tidak pernah terfikir langsung bagaimana keadaannya jika selepas graduasi, saya pulang ke tanah air. Kerna yang berlegr di hati dan kepala saya pada saat itu adalah bakal menetap lama disini.

Sehinggalah kemungkinan yang saya bakal pulang itu tercetus dalam fikiran saya, sehingga menggerakkan perasaan saya untuk menyusun kata-kata.

Izinkan saya menulisnya disini.

皆様へ、
(Kepadamu)

愛が咲き始めると、
(Tatkala cinta ini baru menguntum)
今度の残される君らの笑顔が思い出す。
(dan tiba-tiba ku teringat pada senyuman kamu yang bakal ku tinggalkan)

時間の制限があると、
(Kerna had masa yang nyata)
いつまでいることが分からなくなる。
(dan aku tidak tahu sampai bila aku akan disini)

君らの立派な全力、
(Sedangkan seluruh kudrat dan kehebatanmu itu)
私まだ出して上げさせきれない。
(semuanya masih belum ku cetuskan lagi)

君らが胸張りの姿を、
(tubuh gagah yang tegap berdiri)
帰る前自分の目で見えるように、
(sebelum berangkat ingin sekali ku lihat)
今まで我慢している。
(Untuk itu, aku masih bertahan sehingga kini)


Wallahua'lam

4 comments: