Pages

Steps to Grad 5: Mandul

Bismillahirrahmanirrahiim,

alhamdulillah hari ini dapat pulun 2 eksperimen. Hari ini hujan turun agak lebat sejak awal pagi tadi dan pada jam 5.00 petang sekarang, masih ada titis-titis hujan renyai yang tumpah ke bumi.

Dua hari saya merajuk apabila data logger yang digunakan semasa eksperimen rosak bila saya ingin menyalinnya ke dalam USB tempoh hari. Seharian saya mendiamkan diri, dan sebelum pulang sempat saya menitipkan kata sedih kepada senpai..

" Kyou, kuyashikattanaa. Jikken wo yarou to omottanoni "
( Regretnya..saya rasa hari ni sangat2 bersemangat untuk buat eksperimen,. Tapi.... )

Dan saya berlalu pulang begitu sahaja.

Perasaan rajuk saya terbawa-bawa hingga ke hari esoknya.

Apalah saya ni... >.<

Tarbiyyah diri untuk sabar, dan segala yang dirancangkan itu bukan kita penentunya.
Ujian dalam hidup, jika tidak dinilai dari sudut pandangan bersangka baik pada Allah...akan menekan jiwa tahu?

Cukuplah sampai sini rajuk saya. Hari ini boleh siapkan dua eksperimen...alhamdulillah ;)

***

Bila dengar semula mp3 ISK hari ini...rasa diri seperti punch bag yang ditumbuk-tumbuk.

" Usrah yang awak hadiri ni salah satu cara je untuk dakwah. Kalau usrah awak ni tak mampu untuk menghasilkan orang yang mampu buat dakwah, maknanya usrah awak mandul "

Tetttt..

Zass.


***


*Orang yang tidak memiliki, tidak mampu memberi.*

*Ustaz Hassan Hudaibi; tegakkan islam dalam dirimu, nescaya kan tertegak islam di negerimu*

1 comment: