Pages

you kill me!


"Statiknya air akan merosakkannya, statiknya pemuda ( dengan banyaknya masa lapang dia) akan membunuh dirinya" -pepatah arab-

Astaghfirullahal 'azim.. keadaan yang di takuti terjadi akan terjadi. Akan ku duga ini juga yang akan berlaku.

Malam yang kelam.. pukul 11 malam barangkali. Aku menjadi hilang punca. Rasa tertekan makin menyesakkan dada. Bukan tiada kerja yang perlu dibuat, disiapkan. Tapi entah kenapa perasaan "mahu" itu tiada. Membelek-belek shukudai eigo. Alhamdulillah..sudah siap. Tapi shukudai kizai dan zairiki masih menanti.

Melihat ke senarai Yahoo Mesenger. Siapa yang akan menjadi mangsaku kali ini. Ah..! Rata2 semuanya sibuk sekali. Akhir2 blog juga jadi wadah curahan.

PEMBUNUH DAN TERBUNUH

Pembunuhnya adalah masa lapangku.

Yang terbunuhnya adalah aku.

Kouki ni merupakan saat yang mencabar bagi aku. Walaupun youyuu orang kata dengan paling banyak pun 2 kelas sehari, ini menjadi titik kelemahanku. Jadual harianku turut terganggu. Bangun pun lambat2. Sentiasa memanjakan diri. Aduh! tak produktif langsung! Masa senggang terbentang depan mata. Tapi diri ini masih belum bijak untuk mengurusnya.

Ya Allah.. bantulah diri ini agar tak menjadi dari golongan yang rugi..

2 comments:

  1. tumpang conteng sat na... ^_^

    nabi saw pun dah kata
    "igt 5 perkara sblm 5 perkara, MUDA sebelm TUA, SIHAT sblm SAKIT, KAYA sblm MISKIN, MASA LAPANG sblm SIBUK, HIDUP sblm MATI"

    skang tggl kat kita jer, nk wat pilihan yg maner, hargai @ abaikan

    kalo masa lapang bleh bunuh kita, kita bunuh blk masa lapang tu.. (haha, serius ni). sibukkan diri dgn sesuatu, supaya setiap masa kita rasa terisi.

    nk isi ngan ape? meh kita pkay samer2 yer.. ^_^

    ijyou de gozaimas.

    -selagi masih ada masa-

    ** reportku pun x siap lg.. huhu, sibuk puler kat blog org.. gomenne. ^_^ gambarimashou.

    ReplyDelete
  2. ~selagi masih ada masa~

    syukran jazeean.. i'll try to manage my time properly..

    ReplyDelete