Pages

alhamdulillah.. sudah ber "graduasi"

"ALLAHUAKBAR.. ALLAHU AKBAR.. ALLAHUAKBAR.. WALILLAHIL HAMD..."

Alhamdulillah.. ku buka mataku di pagi Syawwal dengan kesyukuran. Segala puji bagi Allah yang menghidupkanku selepas mematikanku dan kepadanya kami kembali.

Alhamdulillah.. hari ini hari bergraduasi.. Graduasi syawwal. Setelah sebulan menahan lapar dan dahaga , indera turut sama "berpuasa", mendekatkan diri pada Dia, hari ini tibalah masa kita berhari raya.

Alhamdulillah.. pada hari graduasi ini aku tidak keseorangan. Kehadiran teman2 sangat menggembirakan. Bersemangat untuk turut sama menyediakan juadah2 hari raya meskipun kelas berakhir hampir jam 6 petang. Dalam diam aku terasa geli hati saat masing2 bersemangat ingin bertakbir tapi tercari2 lirik2 takbir. Youtube, imeem, berbagai page di buka.. akhirnya bertakbir dengan apa yang terlintas dalam kepala.. InsyaAllah.. untuk raya yang akan datang kita akan perbaiki lagi hari raya kita..janji ya semua?

Alhamdulillah.. Terima kasih kepada senpai2 yang sanggup turun menziarahi kohai2 di sini.. Walaupun tanpa mak, abah, dan keluarga di sisi, sekurang2 nya kehadiran kalian amat bererti..

Kepada Rabbul Izzati..

Alhamdulillah..aku panjatkan kerana menawarkan aku untuk berkursus di Madrasah Ramadhan ini.. moga2 tempoh sebulan kursusku tempoh hari dapat menjadi bekal untuk aku meniti 11 bulan yang menanti.. Moga2 aku dapat diterima sebagai pelajar Madrasah Ramadhan untuk musim akan datang..

Cucutokjanggut,

Dibawah mentari 1 Syawwal 1429h

2 comments:

  1. semoga sekolah ramadhan memberi kesan.

    salam lebaran

    maaf dari ujung rambut sampai ujung ibu jari kaki.

    ^_^

    ReplyDelete
  2. Semoga kita masing-masing peroleh kemenangan dalam Ramadhan yang lepas. Kena kekalkan kejuaraan piala taqwa tu...

    Eid Mubarak!
    Taqabballahu minna wa minkum

    ReplyDelete