Pages

youkoso kouhai :D

Alhamdulillah, hari ini sudah seminggu lebih kouhai2 yang baru tiba ni mendiami bumi sakura. Termasuklah kouhai2ku ini. Nampaknya tahun ini ada sedikit susutan nilai kouhai AAJ yang masuk. Jika batch aku tahun lepas, 5 orang yang ditawarkan belajar di Yamaguchi, tahun ini hanya 4 orang sahaja. 2 lelaki, 2 perempuan.

Erm, sebenarnya aku dah merisik2 adik2 kouhai ini sebelum mereka masuk ke sini lagi. Nama mereka, nama panggilan, apa yang adik2 ni suka, dan macam2 lagi. Tak sangka, bila sudah bertemu dan duduk satu bumbung dengan mereka lebih seminggu ini, rasa mereka ni cukup istimewa. Terutamanya adik2 kouhai yang perempuan. Bak kata Ocean, " Comellah korang ni..hehe".

Alhamdulillah , nak di bandingkan kami dahulu, rasanya sekejap sahaja untuk uruskan hal2 yang berkaitan tourokushoumeisho, buku akaun bank, rumah sewa, kemasukan ke universiti dan sebagainya. Hanya ada satu dua perkara lagi masih belum di selesaikan.

Aku sebagai senpai mendoakan moga mereka dapat menyesuaikan keadaan di sini. Harap2 adik2 kouhai ni sudah punyai niat yang lebih baik selain pulang dengan segulung ijazah semata2. Jika ada apa2 masalah, harap2 mereka tidak segan untuk berkongsi cerita.


No comments:

Post a Comment