Pages

Lembu punya susu

Lembu punya susu
Sapi dapat nama.

Ah.

Itu dulu kala punya cerita.

Lembu punya susu.
Tapi perut lu kembung membusung.

Lembu punya susu.
Lu sibuk mahu minum.

Lembu punya susu.
Lembu punya susulah!
Lu sibuk nak menumpang sama kenapa?

Lembu punya susu.
Lu minum lembu punya susu.
Lu tak takut kalau Tuan lu tanya lu?

" Aku dah beri kua masing2 susu,
kau masih nak teguk susu orang lain? "

" Bukan aku yang mahu minum
orang lain pun minum, aku ikut saja "

"Habis?
apa guna AKU beri kau fikir? "

p/s: yang bakal terasa aku doa moga berkesan hingga ke lubuk hati. Kerna takut dengan azab Tuhanlah penaku sebegini bisa.


5 comments:

  1. haha komen it atas tu sebelum aku tau cite. skrg aku baru tau cite.
    aku setuju ngan ko. paling byk minum susu ialah ninja. brape byk susu dia minum. 10 thn dia minum. moga sampai ke lubuk hati ninja.

    ReplyDelete
  2. Ha ha ha. Baru faham. Lambat gila plis.

    Betul lah. Apa la penting sangat dengan tradisi. Kak Akmal pun tak setuju sangat oke kalau perihal2 tradisi tradisi ni.

    *

    Niat bagus sebenarnya. Berkumpul ramai2. Tapi tak kena cara. Sebgaia cadangan. Next time. Berkumpul. Tapi keluarkan susu masing2. Ataupun hari ni susu dia. Esok susu kita.

    *

    Tapi dengar cerita minggu ni giliran susu kaikan.

    ReplyDelete
  3. bunyinyer macam geram kat smone je..

    ReplyDelete
  4. Bismillahirrahmanirrahim...

    Setelah seminggu fza mendiamkan diri tanpa komen balas, rasanya eloklah fza melakar sedikit sebanyak komen balas.

    beruangbuncit @ beruang susu>
    harap komen ini bersifat peribadi semata2. Aku lepas tangan. Lebih2 lagi sebagai kouhai yang baru setahun jagung.

    kak akmal>
    terima kasih kak untuk faham. fza sangat hormat sgt pandangan akak sebagai orang lama kat sini.

    faiz ibtisam>
    luahan perasaan je

    sesiapa yang faham>
    rasanya lebih molek untuk aku terangkan depan2. kalau aku menulis, takut tak seirama dan semakna seperti yang aku maksudkan.

    jadi, masing2 berhak buat tanggapan masing selepas membaca tulisan di atas. Dan apa maksud yang asal, hanya antara aku dan Allah yang tahu.

    ReplyDelete