Pages

Diari Kimatsu 2

" Norha San, kanji ga nigatenandesune.."

Aku hanya angguk tanda setuju dengan komen sensei terhadapku. Mana tidaknya kanji semudah 決める pun aku sudah lupa kaki-katanya. MasyaAllah...

Suuri. ( 工業数理).

Musuhku yang satu ini benar2 mencabar aku. Berbeza dengan Zairiki, soalannya hanya 3 tapi jujur aku katakan, Suuri ini benar2 menguji. Sengaja 'dia' menduga adakah aku mampu mengaplikasikan topik モーメント ( momento) dan 等速円運動(tousokuenundou). Puas aku mengimaginasikan situasi soalan dalam kepala, tapi tidak mampu aku luahkan pada kertas jawapan. Lantas aku tulis sahaja apa yang aku mampu.

Yang kelakarnya.

Saat kami mahu menghantar kertas jawapan, teman2 Jepunku membanding jawapan antara satu sama lain. Apabila aku terpandang jawapan temanku, Ueda sama nilai denganku

" Uchi to onaji da ! "

Tersenyum dia sambil mengangkat ibu jari kanannya padaku. Itu antara kejadian yang mengubat kekecewaanku kali ini.

Suugaku ( Matematik ).

Alhamdulillah, aku tidak mahu memberikan komen untuk Suugaku ini.

Berlalu 5 kertas. Masih ada lagi 4 kertas yang perlu ku hadapi.

" Ganbaruze! "

No comments:

Post a Comment