Pages

mimpi tadi..

isnin 18 rejab 1429h

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..BISMILLAHI TAWAKKALTU A'LALLAH

sebentar tadi aku bermimpi..tiba2 mendapat panggilan dari emak..suaranya bernada sedih dan aku dapat tangkap kerisauan yang sedang bermain dalam fikiran emak.."JPA telefon tadi..kena bayar RM 20000 untuk tanggung pembelajaran fizah"kata emak. "ah! bagaimana ini.." getusku dalam hati. Selepas itu aku mula memikirkan. Bagaimana aku dapat membantu abah untuk membayar RM 20000 tu. Aku bertanya sahabatku..Sahabatku itu belajar atas tajaan Petronas. Katanya, "Petronas lagi teruk! kena bayar RM 36000. "sokka..jibunno shougakukin o tsukau.shouganaina.." aku bermonolog sendiri..

jam 6pagi...
aku terjaga..masya Allah..aku bermimpi rupanya!
ku buka mata..ku waraskan fikiran..ku pandang kiri dan kanan..
Alhamdulillah..
segala2nya masih percuma..Andainya aku perlu membayar walau dengan hanya sedetik syukur..belum tentu dapat kulakukan..apatah lagi untuk membayar selautan nikmat yang aku kecapi kini..

Hari ini bermula..dan dengan apa akan ku isikan masa2 yang mendatang hari ini, aku sendiri yang tentukan..moga hari ini lebih baik dari semalam..esok lebih baik dari hari ini...moga setiap masa dalam redhaya..ingat padaNya..syukur padaNya..

2 comments:

  1. kereta mahal2 nak wat ape? kalau rakyat hidup susah, pemimpin bleh ke nak hidup senang lenang? kalau kata nak jaga imej, nak menunjukkan ke'profesional'an, takyah ader kereta mahal pon takper. Nabi bleh jer hidup sedehana, sedangkan, ada jer sahabat2 yang lain yang hidup lebih berharta daripada nabi. ini bukan masalah imej ke profesional ke, ni masalah sikap dan tanggungjawab. kan lagi bnyk faedah kalu wat kenduri, bg makan fakir miskin. pemimpin disayangi, rakyat senang hati.

    gomen ^_^ conteng sket.

    ReplyDelete
  2. salah tempat la... patut kat tajuk sebelah. huhuhu

    ReplyDelete