Pages

resepi puding roti..


erm..entah kenapa semenjak datang nihon ni macam2 kuih aku teringin..antaranya PUDING ROTI..puas aku bereksperimen camner nk wat puding roti ni..sampaikan pada eksperimen yang kedua aku rasa nak muntah makan puding yang aku reka sendiri sebab tak pasal2 letak telur kat puding tu..bila aku renungkan balik macammana mak pernah buat dulu n berkat ilham dari Allah..resepi ni aku nak kongsi sama2..


PUDING ROTI


3keping roti

susu segar cair (kalo pekat nanti leh tambah air)

gula (ikut suka)

garam secubit (bg puding tu rasa lemak)

tepung gandum


CARA NAK BUAT


1) campurkan roti & susu pastu hancurkan dengan senduk (bese aku pakai tangan jer). Masukkan gula & garam secukup rasa. Pastu masukkan tepung..

2) masakkan puding tu dengan menggunakan suihanki ( periuk nasi elektrik) dengan mode shiroi kome..

hidupkan suis, dan tunggu sampai dengar bunyi macam time bunyi nasi dah masak.


はい! できた。。。。

作ってみましょう。。。

No comments:

Post a Comment