Pages

petang..


ahad 10 rejab 1429h.
Ya Allah..tenangnya aku rasa..
Tatkala kebosanan dan rasa tertekan menyelubungi diri, aku cuba mencari jalan keluar..Alhamdulillah, permandangan di luar runah ni pun cukup menenangkan bagi aku. Hebatnya kuasa Allah..baru terkesan di hati ni betapa cantiknya alam ni..
Teringat aku waktu kecil2 dulu betapa teringinnya aku tinggal di kawasan yang tenang, permai, kaya dengan alam semulajadi..Dapat lihat bukit-bukau, sawah padi.. Bila semuanya ada depan mata , mata ini bagai tak dapat melihat..hati ini bagai tak dapat menghayati, jauh sekali untuk mensyukuri..
Ya Allah, jadikan mata ini untuk melihat kebesaranMu, hati ini untuk menghayati ciptaanMu, lisan ini untuk zikr padaMu dan gerak anggota untuk menghmbakan diri padaMu..Maafkan aku hambaMu yang selalu lupa dan leka ini Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih

1 comment:

  1. " Apa yang ada, jarang disyukuri,
    Apa yang tiada, sering dirisaukan.
    Nikmat yang dikecap, barukan terasa,
    Bila hilang, apa yang diburu.
    Timbul rasa jemu, bila sudah,
    Di dalam genggaman."
    lirik lagu [Antara 2 Cinta] Raihan

    Manusia tak pernah merasa cukup, melainkan mereka yang bersyukur.

    "Barangsiapa yang bersyukur kepada-Ku, akan Ku tambahkan nikmat, barangsiapa yang kufur (x bersyukur) ingatlah, sesungguhnya azab-Ku amatlah pedih."

    Marilah kita jadi manusia yang tahu berterima kasih bukan sahaja kepada manusia tapi yang lebih penting berterima kasih ( bersyukur ) kepada ALLAH. ^_^

    ReplyDelete